Effectieve reclame Ditzo

De actie van Ditzo “Kijk kanker de wereld uit” heeft 1 miljoen opgebracht. Dit maakte de zorgverzekeraar gisteren bekend.

1 miljoen naar Antoni van Leeuwenhoek

De zorgverzekeraar maakte eerder bekend 1 miljoen euro beschikbaar te stellen voor het kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Ditzo deed dit door een video te ontwikkelen met John de Wolf in de hoofdrol. Elke view op de website http://www.kijkkankerdewerelduit.nl/ leverde 1 euro op en elke share 2 euro. Binnen vier dagen werd de video bekeken door honderdduizenden mensen en werd het doel van 1 miljoen euro bereikt.

Initiatief gesteund door consumenten

Ditzo kondigde vorige week dinsdag aan dit jaar een groot deel , namelijk 1 miljoen euro, van haar marketingbudget beschikbaar te stellen voor kankeronderzoek. De zorgverzekeraar gaf toen aan liever te investeren in onderzoek om kanker te overwinnen, dan tv-commercials uit te zenden in de maanden november en december. Het succes van de actie bewijst dat dit initiatief wordt gewaardeerd door consumenten. De video is tot nu toe meer dan 900.000 keer bekeken op YouTube en er is meer dan 20.000 over de actie getwitterd. “Het enthousiasme waarmee Nederland ons initiatief heeft gesteund, en mee heeft geholpen om samen kanker de wereld uit te kijken is overweldigend. We zijn momenteel vooral trots en ontzettend blij dat we dit bedrag aan het Antoni van Leeuwenhoek kunnen doneren”, aldus Bob Stehmann van Ditzo.

Eerste stap gezet

Bernards gaf in een uitzending van “De wereld draait door” aan tenminste 5 miljoen euro nodig te hebben om een goede start te kunnen maken met therapie op maat. “Het zou toch fantastisch zijn wanneer andere verzekeraars ons voorbeeld zouden volgen en dat we gezamenlijk dit bedrag beschikbaar kunnen stellen. Als wij deze beweging nu al in ons eentje op gang kunnen brengen, kun je nagaan wat we binnen onze branche dan gezamenlijk zouden kunnen betekenen,” aldus Stehmann in het persbericht van gisteren.

Bron

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *