Minder vaak naar de dealer voor nieuwe auto

nieuwe autoVolgens een onderzoek van ICDP (International Car Distribution Programme) gaan Europese consumenten minder vaak langs de dealer voor een advies bij het kopen van een nieuwe auto. Consumenten in Nederland bezoeken gemiddeld twee dealers voordat zij een nieuwe auto aanschaffen.

Voordat consumenten naar een autodealer gaan, willen zij eerst weten hoeveel geld zij kwijt zijn tijdens het gebruik van een auto. Autorijden wordt namelijk steeds duurder en de kosten hiervan zijn een belangrijke factor voor het aanschaffen van een nieuwe auto. De aankoopprijs van de auto wordt daardoor minder doorslaggevend en veel informatie is online te vinden. Zo kan men online verschillende auto’s en autoverzekeringen vergelijken. Daarnaast kan men zich op forums en reviewsites oriënteren.  Vaak krijgen consumenten op deze manier een inzichtelijker beeld van de mogelijkheden van de auto en de kosten die aan het verbruik zijn verbonden. Mensen gaan daarom minder vaak langs bij de autodealer.

Consumenten zijn zich minder bewust van de reparatie- en onderhoudskosten van een nieuwe auto. De keuze voor een autoverzekeraar hangt vaak af van gewoonte en gemak. Vooral de haal- en brengservice en ruime openingstijden spelen een rol bij het maken van een keuze. Terwijl het kiezen van de juiste autoverzekering veel geld kan besparen op de maandelijkse autokosten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *